13-8 Aangekomen in Mankato!

13 augustus 2022 - Mankato, Minnesota, Verenigde Staten

Welkom!

In dit blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis in Amerika. Voor 5 maanden zal ik verblijven op de campus van Minnesota state university, Mankato.

Schermafbeelding 2022-08-13 172803

De reden dat ik hier 5 maanden ga studeren is voor mijn minor van de opleiding Civiele techniek. Nu jullie allemaal weten waarom ik dit doe zal ik jullie even meenemen in het verhaal hoe mijn reis hier naar toe ging.

Vrijdag 12-8 zouden we om 5:00 vertrekken naar Schiphol. Toen ik om 4:30 op mijn telefoon keek zag ik een bericht van Delta, de maatschappij waar ik mee vloog, mijn vlucht was vertraagd. In plaats van om 11:00 te vliegen werd dit nu 13:30. Het fijne was wel dat ik nog thuis was en nog even verder kon slapen.  Samen met papa, mama en Ruben zijn we om 7:00 vertrokken naar Schiphol. Een andere meid van mijn school, Roelle, die ging ook mee naar Mankato. Op Schiphol hebben wij afgesproken. Toen kwam het moeilijkste moment van de dag. Afscheid nemen van papa, mama en Ruben. Binnen een uurtje hadden we onze koffers ingecheckt en waren we de douane door. Om 12:30 konden we boarden. Eenmaal in het vliegtuig bleek er nog een mechanisch probleem te zijn. Hierdoor hadden we nog een uur vertraging. Uiteindelijk vlogen we rond 14:30 weg.

WhatsApp Image 2022-08-13 at 5.21.05 PM (2)

WhatsApp Image 2022-08-13 at 5.21.05 PM (1)

Rond 4 uur Amerikaanse tijd waren we geland op Minneapolis airport. De vlucht was rustig verlopen. Het tijdsverschil met Nederland is -7 uur. Roelle en ik hebben voor de eerste dagen een auto gehuurd. Dit om zo spullen voor onze appartementen te halen en makkelijker de buurt te kunnen verkennen. Op het vliegveld konden we deze auto ophalen. We kwamen daar aan met alle papieren. Toen zei die vrouw die ons hielp :" ja, met zoveel bagage gaat het een in fullsize auto niet passen." Dit had ik zelf ook al bedacht, maar omdat ik nog geen 25 ben kon ik online geen SUV huren, maar daar was dat geen probleem. Dus we kregen een gratis upgrade naar een luxe Jeep. Het was nog iets meer dan anderhalf uur rijden naar Mankato.

WhatsApp Image 2022-08-13 at 5.21.05 PM

Toen we aangekomen waren in Mankato hebben we onze sleutels van onze kamer opgehaald. Hier hebben we snel de spullen gedropt en zijn we naar de Walmarkt gegaan om even wat eten en een dekbed te halen. Inmiddels was het ook al 23:00. Meer dan mijn bed opmaken en pyjama aandoen heb ik daarna niet meer gedaan haha.

WhatsApp Image 2022-08-13 at 5.21.04 PM

Hopelijk vinden jullie het leuk om dit te volgen!

1. Christien:
    13 augustus 2022
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Ik ga je volgen 😀 veel plezier en maak er mooie leerzame tijd van.
  2. Susanne:
    13 augustus 2022
    Hallo Sanne, via je moeder heb ik de link gekregen! Ik ga je volgen...
    Geniet van het boodschappen doen, inrichten, en acclimatiseren dit weekend.
  3. Tim Wopereis:
    13 augustus 2022
    Veel plezier! Geniet ervan!
  4. Jetske van Zimmeren:
    13 augustus 2022
    Wat leuk Sanne dat je deze blog gaat bijhouden! Ik zal je gaan volgen. Heel veel plezier. Geniet van de tijd in de USA.